Thursday, May 13, 2010

Love is in the air

Tajuk macam terlampau tetapi, memang benar, aku sudah jatuh cinta. Ada apa dengan cinta?

1. Sukan Badminton..ecehhh

2. Home sweet home..dup dap!

3. Cinta dalam hati. owhh

Saja nak bagi gimik.

Perlawanan semalam ketika pasukan Malaysia menentang Denmark, sangatlah memberi keterujaan kepadaku. Walaupun tidak menyaksikan dua perlawanan awal (beregu pertama pun sempat tengok masa perlawanan kedua sahaja), tetapi semangat kepahlawanan yang ditunjukkan oleh pasangan Hoon & Zakry menyemarakkan kembali rasa cintaku pada sukan badminton! Menang bergaya Hafiz Hashim tetapi kekalahan Hoon & Zakry bagiku sungguh bergaya! Semangat sepasukan, kesukanan terpancar ketika digandingkan untuk pertama kali di kejohanan ini. Ini barulah semangat yang kita mahu lihat di kalangan pemain-pemain Malaysia. Thumbs up kepada jurulatih, percaturan yang baik oleh Rexy Mainaky.

Tetapi, apa masalah dengan pengulas sukan kita?

On the other note, teratak kecilku ini sedang dalam pengubahsuaian. Bersyukur pada apa kurniaan Ilahi kerana kini dalam proses akhir untuk aku berhijrah. Aku harap dapat berpindah dengan kadar segera. Perancangan telah disusun dengan teliti walaupun terdapat krisis dalaman yang aku harap tidak menjejaskan proses keseluruhan penambahbaikan. Heh, love-hate relationship?



Cinta dalam hati?

Tanya pada pokok apa sebab goyang,
Nanti jawab pokok angin yang goncang,
Tanya sama langit apa sebab hujan,
Nanti jawab langit tanyalah awan.

Awan nanti kata aku kandung air,
Sampai tempat sejuk aku pun cair,
Tengok dalam air nampak bayang-bayang,
Campak satu batu bayang pun hilang.

Tanya sama hati apa rasa sayang,
Adakah tandanya nampak dipandang,
Kumbang rayu bunga bulan dan bintangnya,
Punya tanda-tanda hubungan mesra.

Tanya sama hati pernahkah merindu,
Tiba masa lena apa mimpimu,
Masa berjauhan apa nan dikenang,
Bila difahamkan itulah sayang.

Jikalau tidak kerana sayang,
Kuntuman kasih tak mungkin kembang,
Andainya jemu mengganti rindu,
Jambangan mesra tentulah layu.

Tanya sama hati pernahkah merindu,
Tiba masa lena apa mimpimu,
Masa berjauhan apa nan dikenang,
Bila difahamkan itulah sayang.

Vietnam Trip : Mui Ne, Dalat dan HCMC

"Kau pernah dengar Mui Ne dan Da Lat?" "Kat mana tu? Tak pernah dengar pun." "Vietnam. Ada tiket murah RM277. Kau...