Saturday, June 22, 2013

Back to school

Memasuki kampus hari ini, sungguh-sungguh mengimbau kenangan lalu. Sejurus melepasi pak guard di pintu masuk UM pagi tadi, tanpa sedar airmata mengalir seketika. Teruja barangkali. Airmata gembira? Alhamdulillah, bersyukur kerana Allah berikan nikmat masa untukku. Harap-harapnya ia akan menjadi ilmu yang bermanfaat.

Day 1 - Kalut di pagi hari, kelas bermula tepat jam 830am. 
Ok, biasalah aku lambat. Tercari-cari fakulti yang letaknya jauh di hujung dunia.  Masa tu lah nak masuk kelas, masa tu juga lah terhegeh-hegeh nak mendaftar. Lagipun hujung minggu kan adalah waktu untuk ME Time katanya. 

Heh, rupanya menuntut ilmu itu besar sungguh pengorbanannya. Aku memang respect dengan kekawan yang ada semangat kental untuk belajar. Lebih-lebih lagi di usia sebegini. Malas, nafsu tido, rasa teruja berperang sesama sendiri.

2 bulan yang bakal mengujakan diriku, insya Allah. 

Vietnam Trip : Mui Ne, Dalat dan HCMC

"Kau pernah dengar Mui Ne dan Da Lat?" "Kat mana tu? Tak pernah dengar pun." "Vietnam. Ada tiket murah RM277. Kau...