Friday, November 27, 2009

Eidul Adha 1430H

Allahu Akbar Allahu Akbar Allahu Akbar
La Ilaha Illallahu wallahu Akbar


Takbir raya bergema lagi. Ini kali pertama aku menyambut raya sebagai "the only adult who handles 7 kids". hehehe agak huru hara lah kan...aku sampai kat kluang dah lewat tengah malam. Tanpa bertangguh, terus tidur! Memang aku agak penat (read : penat otak) kerana selama seminggu ini jadual kerja aku tunggang terbalik. Mana nak kejar meeting lah, nak kejar dateline proposal submission, presentation dan segala bagai. Ya, aku tahu orang lain lagi lah busy, tapi nak buat macam mana, aku rasa aku punya lagi sibuk muahahahahaahhaa

Nak jadikan cerita, aku terjaga jam 8am! Tengok phone, ada 2 missed calls. Hmm...ada juga orang yang rajin tolong kejutkan aku untuk solat Subuh tapi aku memang lah sesungguh tidur mati. Bangun jek kalut kejutkan 'anak-anak' untuk bersiap pergi masjid. Aku and the girls pulak sibuk lah memasak di dapur sambil mendengar takbir raya sayup-sayup dari masjid Taman Kasih.

Dan seharian ini, tetamu datang berkunjung sehinnga ke malam. Alhamdulillah, tetamu datang membawa berkat?

Esok, jadual aku padat. Heh, balik ke kampung aku tidak pernah tak sibuk. Bak kata seorang kawan, "weii mana ko pegi?"

Ironinya, handphone saya tiada kepentingan bila saya pulang ke kampung. Maaflah kalau call tak berjawab.

Seperti yang telah aku ulang suara banyak kali, aku BUSY.

No comments:

Mencari hidayah di bumi Barakah Part I

Mekah dan Madinah, bumi barakah yang digelar Haramain.  Bumi yang sentiasa dirindui oleh para pengunjungnya. Bumi yang tiada bandingan dek k...