Monday, November 16, 2009

Hormati Azan

Sejak dari kecil aku sudah mendengar hujah-hujah yang menyuruh kita menghormati azan. Dan acapkali juga, gagal. Namun, sejak minggu lepas, ada tarikan yang menarik aku untuk belajar menghormati azan. Diam ketika azan berkumandang. Kedengaran mudah tapi sebenarnya sangat-sangat sukar dilaksanakan. Aku mahu beriltizam. Moga-moga aku berjaya.

On the other note,
Sekarang ini jemaah haji sudah berkumpul di tanah haram. Ada perasaan halus yg sungguh mengujakan (ada ke perkataan ni?) tiap kali aku membaca atau mendengar cerita haji. Bilakah agaknya aku akan diberi kesempatan untuk menunaikan rukun ke-5 itu.

Kata seorang sahabat:
"Determination is all you need to perform Hajj".

Dan DOA.



"Kami datang menyahut panggilanMu, Ya Allah, hambaMu datang menyahut panggilanMu, hambaMu datang menyahut panggilanMu, Tuhan yang tiada sekutu bagiMu. HambaMu datang menyahut panggilanMu. Sesungguhnya segala pujian nikmat dan pemerintahan adalah kepunyaanMu. Tidak ada sekutu bagiMu."

It sounds lovely, kan?

2 comments:

izreen said...

yeaaa.. aku perasan itu...

sementelah aku sentiasa je bersama ko... aku pun turut buat benda yg sama.. walaupun kadangkala terbabas.. huhuhu

mySoul said...

jom! :)

Vietnam Trip : Mui Ne, Dalat dan HCMC

"Kau pernah dengar Mui Ne dan Da Lat?" "Kat mana tu? Tak pernah dengar pun." "Vietnam. Ada tiket murah RM277. Kau...