Sunday, January 24, 2010

Cuti Hujung Minggu

Agak lama aku tidak 'menghayati' kehidupan hujung minggu. Saban waktu, ada sahaja kerja yang perlu aku lakukan. Samada uruskan perkara-perkara penting atau bertemu dengan rakan taulan. Tetapi pada hari ini, aku memang mahu mengkhususkan masa untuk memanjakan diriku sendiri. *ouch*

Aku tak perlukan percutian mewah. Atau melihat ombak yang menghempas pantai. Atau mungkin paling tidak, menonoton filem di panggung wayang. A great weekend for me, is to just stay at home, accompany by a good book. Or just laziness at home doing nothing. Just me. My Soul. Myself. Heheh



Aku membesar dengan komik Gila-Gila. Agaknya dari situ datang sifat gila aku dalam diri? Ngeh ngeh...Lebih tepatnya, aku memang suka karya Ujang. Baru-baru ini kesempatan bumped into Creative Enterprise booth di Shah Alam, membuatkan aku memborong koleksi-koleksi Ujang. Termasuk novel Jibam yang berulang kali telah kukhatam.

Sebentar lagi aku mahu menonton filem.
Mungkin filem Hindi, atau Korean atau Japanese atau Indonesian. Argghh... berlaku pula percanggahan dan konflik diri.

Kabhi Kushi Kabhi Ghum dah jeling-jeling kat aku.
Korean Drama juga sudah memanggil sayu.
Koleksi Japanese Drama mencuba nasib memujukku.
Ketika Cinta Bertasbih secara terang-terangan menjerit ke arahku.

Nantilah aku fikirkan.
Ujang lebih dekat di hatiku ketika ini.

Bagaimana pula cuti hujung minggu anda?

No comments:

Mencari hidayah di bumi Barakah Part I

Mekah dan Madinah, bumi barakah yang digelar Haramain.  Bumi yang sentiasa dirindui oleh para pengunjungnya. Bumi yang tiada bandingan dek k...