Thursday, January 28, 2010

Another days, the same stories again

Tempat kejadian : Kota Damansara
Waktu kejadian : 1430hrs

Seorang polis trafik (PT) menahan keretaku. Ya, ada roadblock di tengah hari buta (diorang ni tak reti panas ke?)

PT : Cik, boleh bagi lesen?

*Geledah beg. Emosi stabil (sebab dah biasa kena tahan polis)*

PT : Tahu apa kesalahan?
Aku : Geleng kepala.
PT : Guna handphone kan?
Aku : Angguk. Encik nak saman saya ke?
PT : Nantilah dulu. Itu boleh dirunding.
Aku : Encik nak saman, saman jeklah encik. Saya redha.

Jujur ikhlas aku menjawab.
Monolog diri : Jangan haraplah aku nak bagi 'duit kopi'.

PT : Kerja kat mana?
Aku : RMPnet.
PT : Takde handsfree ke?
Aku : Takde encik.
PT : Lain kali jangan buat lagi. Ok, cepat jalan.

Yayyyy tak kena saman! *muka kekwat*
Baiklah, saya tahu saya take advantage on the project. hikhik

Sambil menggerakkan kereta, aku mengerling ke cermin pandang belakang. Aku lihat abang polis tadi disoal oleh rakannya. Sempat aku menangkap dia berkata "dah". Owh, dia kata dah saman aku? Wah, dia backing aku ini?

Terima kasih incik polis yang baik hati :)

1 comment:

Nana said...

nanti.

Kalau dah berenti kerja, akan masih kata bekerja di RMPNet kah?

Mencari hidayah di bumi Barakah Part I

Mekah dan Madinah, bumi barakah yang digelar Haramain.  Bumi yang sentiasa dirindui oleh para pengunjungnya. Bumi yang tiada bandingan dek k...