Monday, September 14, 2009

...

Aku sedang memandu pulang petang tadi ke rumah.

SMS pendek dari seorang kawan.
"Nak lagu raya apa?"
"Yang Mamat nyanyi tu. Tak ingat tajuk."
Pantas aku membalas. Sememangnya ada dua lagu raya yang paling aku suka.
(Amaran : memandu sambil bersms adalah sukan extreme yang berbahaya).

"Kejap lagi Mamat untuk you, teruskan mendengar HAHA"

Aku sedang melayan lagu Setahun Sekali oleh Amy Mastura. Memanglah ini lagu kegemaran dia . Suara DJ kedengaran:

"Oleh kerana saya baik hati pada petang ini, maka saya perdengarkan satu lagi lagu raya oleh Mamat, Ku Pohon Restu Ayah Bonda."

Dan,
Lagu Ku Pohon Restu Ayah Bonda berkumandang di radio.

I thought he was kidding. But no, he didn't.
Aku geleng kepala dan tersenyum sendiri.
I loiiiiiikeeee *wink*

No comments:

Mencari hidayah di bumi Barakah Part I

Mekah dan Madinah, bumi barakah yang digelar Haramain.  Bumi yang sentiasa dirindui oleh para pengunjungnya. Bumi yang tiada bandingan dek k...